Luruskan HatiQ TUHAN

Ya Allah, dengan berkat Nabi-Mu dan berkat guruku 
Luruskanlah hatiku, agar agamaku lurus 
Betulkanlah hatiku, agar ku ikhlas selalu 
Tetapkanlah hatiku, agar ku tak tergugat 
Dengan ujian yang menimpa 


Tuhan, Engkau luruskanlah hatiku 
Sentiasa bersama-Mu 
Supaya aku rasa, ada kawan melindungku 
Agar aku tak rasa sepi di dalam hidupku 


Aku merasa malu melanggar perintah 
Dan aku sentiasa siap siaga menunaikan suruhan-Mu 


Ya  Allah, Tuhan yang menjaga hati 
Baikilah hatiku, agar seluruh hidupku menjadi baik 
Supaya tidak khianat, dan tidak hasat dan tidak berdendam sesama manusia 


Tuhan, limpahkan kedalam hatiku 
Ilmu dan hikmah 
Hingga aku dapat menyuluh hati dan menyuluh kehidupanku 
Supaya lahir batinku bersyariat 
Agar lahir batinku menjadi taat 
Tuhan aku harap Engkau kabulkanlah doaku ini 
Amin3x......

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua catatan di atas daripada Hunyeda