Cubalah hargai Perasaan Pasangan

Assalam u alls

Pernah tak korang rasa atau ada pengalaman bercinta sama orang yang memang tidak pernah ambil peduli pasal korang ataupun menghargai pengorbanan korang?
 Menghargai perasaan mungkin boleh dikatakan benda yang simple. 
Akan tetapi begitu indahnya dan senangnya hati ini jika kita dihargai oleh orang yang kita cintai. 
Bukan begitu??
 Tetapi, jika tidak dihargai bagaimana perasaan kita? Memberontak, kecil hati, merajuk..dan bla..blaa.... Cubalah ambil tahu biar sedikit pun, pasti pasangan kita akan merasa gembira kerana biar sedetik pun kita rasa di hargai dan di ambil berat.


 Menghargai perasaan itu penting untuk setiap pasangan, sebenarnya mudah gak menghargai perasaan itu . Iaitu dengan cara jujur , jangan sampai membohonginya, terbuka dengan dia , cerita apa saja yang sedang kita alami, tidak membandingkan dengan orang lain, tidak memberi tahu kekurangan yang ada pada kekasih kita termasuk sahabat kita.

Kenapa saya menulis tentang perasaan di hargai...di sebabkan terasa diri ini kalu semakin jauh memang semakin kurang di ambil peduli oleh orang yang di sayang. uwarghhhhhh...sob..sob..sadihhhnya..

The End..

6 ulasan:

awaa berkata...

ieda ade prob dgn boifren letew. biasala, dlm percintaan kan kdg2 mcm nie la. org tak ambil peduli, biarkn. pedulikan diri sendiri je. hihi

DTira berkata...

jalan-jalan, skodeng2..hehhe meh jalan kat teratak sy ye..

fatin aziz berkata...

saya tak pernah bercinta so xtau..hehe..tapi betul la..dlm percintaan perlu pengorbanan,kejujuran,menghargai,give and take..baru bhgia kan.. :D

cynta ieda berkata...

@fatin azizeya...semua itu penting dalam hubungan..

DTira berkata...

Sabar lah..kadang-kadang Allah temukan kita dengn org tu, mungkin untuk mengajar kita dan beri pengajaran pada org tersebut...^^

Sysinggah n lawat awak..
Tinggalkan link awk di blog sy..TQ..^^

from:www.diaristira.blogspot.com

ejulz berkata...

memang terasa sakit bila tidak dihargai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua catatan di atas daripada Hunyeda