Hodohnya Ahli Neraka

Assalamualaikum 

Tak sabar nak buat entry seterusnya. Excited sangat, c0z tadi tengah duk baca majalah Solusi iaitu" Mencipta Syurga Rumah Tangga'', Amboi tajuk macam nak mendirikan rumah tangga la pula c cYnta ni..hahaha..oPsS terlanjur kata..Hehe...
nak bgtau majalah 2 ada tertulis tentang Hodohnya Ahli Neraka. 
Tetiba rasa ada  mode pula nak buat coretan berkaitan ahli neraka ni. 
So korang x takut jadi ahli neraka?
Of Course la kan takut, tempat paling jahanam...NauZubillah minZalik..huhuw...
Kalau korang nak tahu, tubuh ahli neraka akan dibesarkan agar kepedihan seksa yang mereka rasai terus bertambah setiap waktu. Semakin luas dan lebar permukaan badan yang d seksa, 
semakin banyak seksaan yang boleh d timpahkan kepadanya. 
Dan semakin banyak seksaaan yang menimpa, 
semakin tinggi darjah kesakitan yg akan mereka rasai. Hahh..! 
Korang dah dapat bayangkan betapa seksanya jadi ahli neraka..
Bukan tu gak, penampilan mereka juga sangat buruk. 
Kulit dan daging berguguran sehingga mereka berubah menjadi makhluk yang sangat hodoh. 
Sesiapa yang sombong n angkuh 2 kan, supaya d elakkan la kye, bab org yg sombong n angkuh ni akan terus menjerit kesakitan tanpa henti...
Mereka akan merintih, meratap, dan menangis tanpa da sesiapapun yang pedulikan mereka. 
Semua ini x akan terjadi andai mereka pernah menangis d dunia kerana menyesali dosa-dosanya. 
Asal korang tahu banyak lagi seksaan yang menimpa kita n padah yang kita terima berdasarkan dosa kita buat.. Insaflah sebelum terlambat k sahabat semua. 
Sebagai renungan utk diri sendiri n semua hamba-hambaNya. 
Semoga Allah menjauhkan kita daripada seksa neraka..Aminnn..

10 ulasan:

Fendy Ahmad Thahir berkata...

wow... mengerikan neraka tu. terimakasih dah ingatkan aku.

Muhammad Zizi Hafizzie berkata...

Nice entry, ini adalah satu pengajaran antara umat islam.. Besarnya pahala sekiranya kita kongsi pandangan tentang islam.. Semoga hidup mu dirahmati allah s.w.t.. aminn

cynta ieda berkata...

@zizi tQ wak...Amin sangat2x..

Fendy Ahmad Thahir berkata...

hahahaha zizi ni dah cam ulama besar je. hebat sangat ilmu agama kau zizi. jom ajar aku. heheheh

cynta ieda berkata...

@fendy kita masing-masing mengingatkn sesama sendri kye..=)

AL AZRUL berkata...

woo, majalh solusi, mmg best mjlh tu.. sjht2 mnusia pun, msti dia x nak ke Neraka kan, sape yg snggup mnolak nikmat Syurga yep.. :)

cynta ieda berkata...

@Azrul eya...hee..semua orang menantikan syurga..huhuw

Alvin blug blug berkata...

mbak cyntaa mau ngasoh saran nii, sebaiknya penggunaan html/javascriptnya dikurangin biar loading blog nya gk lama

IdaRaida berkata...

Ya ALLAH.
tak sanggup aku menghadapi seksa api neraka mu..

moga kita terhindar dari api neraka ye..

cynta ieda berkata...

@IdaRaidaAmin ya ALLAH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua catatan di atas daripada Hunyeda