Apakah status terakhir kita nanti

AsSalam

*******
Facebook!!!
Kalau mahu di katakan facebook, semua orang tahu apa itu facebo0k..Najwa Latif kata Muka Buku. Muka buku di alam maya.. Tempat untuk orang share something yg berfaedah ataupun sebaliknya.
Korang pernah terfikir tak..kalau aku post ini mendatangkn faedah atau tidak?? Mesti banyak orang like status aku niy...Paling pun ada orang suka post d Fb tentang ketidakpuashatian dengan seseorang, ada juga fb d gunakan tempat untuk bermaki hamun..Itulah kegunaan fb bagi orang yang cetek ilmu..wahhhhh..pandainya mengata..heee...
0k...Sebagai seorang yg aktif berfacebooking mcm saya sendiri..selalu terfikir dengan orang yang suka upload pic yang tidak tutup aurat menunjukkan susuk tubuh ataupun sewaktunya. Mereka tidak takutkah untuk upload semua tuh..Tidak terfikir kah sebelum upload tu, apa orang akan kata...Apakah gambar-gambar yang kita tinggalkan nanti untuk di tatapi orang ramai...Adakah gambar yang ALLAH suka atau dia murkai...

0k, itu untuk yang suka mengupload pic..Untuk yang suka post status...pernah terfikir kah, apa status terakhir kita nanti..adakah mendatangkan faedah kepada si pembaca..ataupun sebaliknya.. adakah post kita boleh membuatkan si pembaca ada rasa ingin berubah. Adakah post kita untuk di komen yang banyak..??
Why....~sebab semua tuh dari kita yang mempost..Bayangkan kalau status terakhir kita d fb adalah makian seseorang..bukankah kita rugi..meninggalkan sesuatu yg buruk untuk diri kita sendiri.
S0, sebelum membuat sesuatu, fikirlah dulu..sebab ia untuk kita sendiri...Takut tidak berkesempatan untuk mahu mengubahnya. sorry lah...Malam ni sadis sikit punya entry..maaflah siapa yang terasa yea...Niy juga sebagai peringatan untuk diri saya sendiri sebelum di panggil olehNya..

p/s D harapkan Fb/twitter/instagram..di gunakan sebaik mungkin

3 ulasan:

Vee Lea berkata...

True, people nowadays byk slh gunakan social sites. Kt blog pun tak kurang. Empunya comment ni pun tak terlepas dr menyalah gunakan social sites. Huhuhu. Manusia kan :| Tp haruslah berhenti then mula spread benda yang bermanfaat =) Hehehee.

Akmal Halim berkata...

betul tu ieda..kalau nak share something tu sebaiknya kena fikir dulu baik dan buruk..kalau rasa ok barulah post kan:)

luqman zakaria berkata...

apa apa pon gunakan sosial media sebaik yg mungkin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua catatan di atas daripada Hunyeda