Baiknya JobMalaysia

Assalamualaikum w.b.t

Sedang aku asyik kelenaan tidur di waktu pagi, tetiba terdengar bunyi hp ku berdering, tertera di scrin nombor yang tidak di kenali, dengan perasaan ingin tahu siapa pemanggilnya, kot-kot panggilan interview untuk kerja, saya sambut dengan suara yanag agak suam2. hiihi, biasa orang baru bangun tidur. 

Rupanya staff dari JobMalaysia call semata-mata untuk memberitahu ada interview terbuka bagi pegawai pemasaran, sebelum dapat panggilan memang dah tahu dah ada interview tuh, tapi anggap buat do know gak sebab sekarang ni saya bukannya berada di Kota Kinabalu, so tuh yang susah sikit nak pergi interview tuh. Tapi yang baik hatinya JobMalaysia ni dea memperingati nya dengan cara menelefon. Terima kasih banyak-banyak lah, kerana ambil berat orang yang tengah sibuk mencari kerja. huuw...

Tapi kerja ni mahukan ada kenderaan sendiri, hahhhh, itu memang reject sebab aku belum punya kereta sendiri, kalau nak dikatakan ada lesen tuh, memang ada dah, tapi belum berkemampuan nak beli kereta sendiri, tu lah susahnya job pemasaran niy, kena ada kereta sendiri supaya senang nak ke sana kemari. s0 bukan rezeki la jawabnya.

Sebelum ini,pernah juga dapat panggilan dari JobMalaysia, tapi saya saja yang malas pergi, entah kenapa. Myb dah agak dah conform tidak dapat punya,korang jangan plak ikut perangai saya yang thing negetif ni, nanti korang terlibat sama tidak dapat kerja macam aku. hahha

End....

1 ulasan:

Farah Waheda Wahid berkata...

semoga ada rezeki yang lebih baik nanti, jangan berhenti apply dan terus mencuba occay?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua catatan di atas daripada Hunyeda