Fitnah: Ust Mohd Kazim Elias

Assalam
!*___*!

Kesian duk tengok Ust Kazim di fitnah...Semua berkaitan tentang lantikan MT..
 “FITNAH”, iaitu menyiarkan sesuatu berita tanpa dasar kebenaran, dengan tujuan untuk mencemarkan nama baik seseorang, dan bagi pemfitnah tersebut pula mudah untuknya mencapai segala cita-citanya. Perbuatan yang tercela seperti ini dilarang oleh Allah S.W.T. dan orang yang membuat fitnah itu akan ditimpa azab yang amat pedih. 

Status beliau di FB

Seperti yang kita tahu ...Fitnah itu lebih besar dosanya daripada dosa membunuh (manusia yang tak bersalah), Allah S.W.T. berfirman yang maksudnya: “Berbuat fitnah lebih besar dosanya daripada membunuh. (Q.S. al-Baqarah: 217)

p/s Semoga kita di jauhi dengan fitnah memfitnah, lebih baik diam daripada bersuara




8 ulasan:

Abak@Pedamba Cinta Penuh Mahabbah berkata...

Nazuzbilahi min zalik...

Nur Azwa Edora berkata...

KESIAN uztaz tu..tapi memang respect lah kat dia.. dia taknak report polis,, tapi nak report pada Allah.. subhanAllah...

ejulz berkata...

mcm2 sekarang ni..

Nao Mei berkata...

memang tak de kerja lain dok manusia nie kan...
bergosip je kerja....huhu

hainom OKje berkata...

Cukup cukuplah nak nemfitnah orang tu....kan Huny...sian Ustaz Kazim ni....okje suka dia ceramah

Khir Khalid berkata...

Senang ikut mulut je siapa yg memfitnah tu.. lebih baik diam klu x pasti kesahihan sesuatu berita tu.. kajilah dulu.. buruk fitnah ni..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) berkata...

terima kasih kerana mengingatkan akak..

Pha Is berkata...

kesian dengan ustaz kazim.. maca2 kena fitnah.. yg sedihnya ada yg sampai kata beliau ni ustaz khinz**... sedih betol dengan golongan taksub ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua catatan di atas daripada Hunyeda