Kenapa wanita muslim lebih cantik bila berhijab/bertudung

Assalam
****************

Kedengaran sekarang semakin banyak artis perempuan kini berubah dengan menggunakan tudung. Siapa tahu kita akan berubah di masa akan datang. Semua itu hidayah daripadaNya. Dan boleh dikatakan nampak cantik ja bila perempuan memakai tudung kan.



 Persoalannya sekarang, kenapa wanita muslim lebih cantik bila bertudung..bukan nak cakap yang tidak pakai tudung tidak cantik..tapi nampak lebih cantik lagi kalau memakai tudung bukan..

kenapa

kenapa

kenapa
-
-
-
-
-



sebabnya dengan memakai tudung kita dapat tutup aurat, kan cantik tu..

sebabnya kita dapat menjaga maruah kita

sebabnya lagi dia memang cantik, bila pakai tudung bertambah 
lagi saham cantik nya tu.. hehe^^

sebabnya juga dia cuma nak tunjuk kecantikkan sebenar 
pada yang HALAL je :)

sebabnya bertudung tak semestinya baik, tapi yang baik
 MESTI bertudung...ngeee



sebab lain dia dah ikut perintah Allah , Rasulullah, 
ibubapa dan orang yang sayangkan dia. 

sebabnya lagi dia takut orang berniat jahat tengok kecantikan dia.
so dia sorok kecantikan sebenar disebalik tudung yang di pakainya

sebab lain lagi dia dapat pahala, pahala dia masuk lebih 
laju dari jalur lebar DG broaband tau

sebab lain lagi rambut tu kan mahkota perempuan,
 jangan la bagi lelaki tengok free ja...

sebabnya juga nanti kat akhirat lagi cantik rambut dia, 
Allah pelihara dari bara api. :)


17 ulasan:

pha is berkata...

wanita cantik bila tutup aurat dengan sempurna sebab dia ikut perintah Allah. dia cantik dari dalam.

Bahrain Ramlan berkata...

semakin ramai yang bertudung, semakin ramai pula yang tidak bertudung..

Abak@Pedamba Cinta Penuh Mahabbah berkata...

Yang tertutup itu lebih indah dan terjaga...

Sayur Paku berkata...

bertudung juga perlu mengikut syarat dlm al-quran ..skrg pakai tudung tp menyanyi dpn org ramai, pakai ketat, sama sahaja .. ia adalah berdosa ...salute dengan gaya Diana Amir!

Raudzah Z berkata...

Alhamdulillah ..kita sudah mendapat hidayahnya...

Chic Na berkata...

yg bertutup tu la yg cantik kan.. jgn bertudung sekadar ikut trend saja..

nice entry.. :)

Khir Khalid berkata...

Yg bertudung sememangnya lebih cantik.. bersopan & ayu dimata manusia & yg Maha Pencipta.. subhanallah..

Aniq Bukhary berkata...

Terbaek la entry nie.. Lepas nie mau pakai tudung laa.. hehe :D

Fais-SKA berkata...

mmg nmpak cntik kalau bertudung =) bila bertudung Allah angkat darjat wanita tu..sbb tulah cntik n awet muda je..mntup aurat xplu tggu hidayah..tp kna paksa diri..lma2 jd ikhlas la =) sbb mnutup aurat tu wajib..

hainom OKje berkata...

Selain dpd mengikut syariat..... tudung jugak memudahkan....tak yah fikir nak set rambut hehe....

acik idah berkata...

Yang bertudung tu lebih cantek sebab dia ada extra.. kasih sayang allah.. :D

Norhasniza Khalid berkata...

ikutlah peraturan yang ditetapkan Allah.. itu yang terbaik..

eRzA berkata...

salam..sy pun dh berhijrah utk berhijab..mmg byk sgt perbezaan ble dh berhijab ni..klau dulu jln2 kat shpping complex msti ade org kacau2..skrg kurang..kdg2 jer...kan bgus mcm tu..aman je rase =)

Huny eda berkata...

@eRzAalhamdulillah..kan cantik kalau dah bertdung..dr mcm terjaga je..hee...

PakcikLie PCL berkata...

wanita/gadis berhijab lbh anggun, ..dan lebih manis lg bila mereka berjubah labuh.

Cik Itah@RRP berkata...

yang tertutup itu indah :)

Miss Fairytale berkata...

Yang tertutup itu indah sangatsangat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua catatan di atas daripada Hunyeda