Tiba-tiba.......

Assalamualaikum

**********
Pagi ni..awal sat kite bangun. Jadi mode kerajinan masih ada dan belum hilang di sebabkan faktor-faktor yang meransang minda di waktu pagi. Mukadimah yang cukup panjang untuk permulaan..biasalah rajin kan. Ok, hari ini bangun dalam pukul 4 a.m.. c0z what...what.....awalnya bangun...sebab dari semalam terasa memang mahu hujan dan dalam sekitar jam 2 begitu hujan turun berterusan di tambah dengan kilat dan guruh yang sangat kuat. Ku pandang tingkap yang bercahaya di tendang kilat. Terasa seperti berada di tempat berperang...Dalam kedaan begitu aku tambah tidak dapat melelapkan mata. Terniat di hati semoga hujan cepat-cepatlah berhenti. 

Tiba-tiba kedengaran ada orang sedang mengetuk rumah. Aku terus melangkah keluar bilik dan tengok apa sebenarnya berlaku. Rupa-rupanya pakcik aku tengah mengejutkan kami satu keluarga dengan banjir yang melanda. Wah macam cerita hantu pulak aku rasa. hahaha..

Sebenarnya banjir x lah teruk sangat pun. cuma banjir paras lutut saja. Tapi dalam waktu sebegitu pasti orang sedang enak tidurkan. Tapi kami sibuk berjaga kot-kot air naik kah dan berkemas selepas air surut. hahahha.. pasti ada hikmah untuk semua ini.

3 ulasan:

TelingaBulat berkata...

bajuir paras lutut da?ishh tgi jugak tuhh..nasib terjage kn

Shark Kay berkata...

paras lutut x bahaya?
heheh..
bahaya dh tu kalu dh naik.

Yumida Huda berkata...

menyeramkan klo banjir n disertakan kilat
takut!
yumida umur 29 thn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua catatan di atas daripada Hunyeda