Semakin ramai membujang

Assalam

****************
Dengan bertajukkan "semakin ramai membujang" adalah entry untuk malam ini. Kenapa ramai yang membujang. Hantaran mahal...yupz, that right..mahal sangat sampai anak tidak terkahwin, dan ada yang sanggup mcm jual anak dengan hantaran yang mesti ada d tangan puluhan ribu, tidak ada..maka tidak boleh kahwin...ohhh no..tidakkkkk..nak kahwin..heeeee



Bayangkanlah kalau anak dara yang berkelulusan ijazah mesti mencecah RM50 000 untuk hantaran, biar benor. Takkanlah nak ikut kelulusan oiiii....ini bukannya nak tenguk kau stdy tinggi takat mana. Kalau pun stdy tinggi-tinggi tapi masak nasi pun masih mentah, memang tidak layak lah nak hantar mahal-mahal. hahahha, mengata nampak...ehh yalah, kita ni nak kahwin, then kena p dapur juga alamatnya. Bukan gitu wahai wanita sekalian....tapi lainlah yang memang tempah bibik dari seberang, tidak perlu jejak dapur untuk sedia itu..ini dan sebagainya...hihi^^



Indahnya..kalau ada yang sudi buat hantaran macam ini. Cuma perlu hafal surah untuk hantaran. Ada lagikah orang yang masih terima hantaran begini... Kalau nak di katakan, family saya sendiri memang ambil berat sangat pasal hantaran ini, maklum je lah anak bugis...paham jelah...tak paham, buat-buat paham, sebab kalau nak di coret, memang takkan habis story pasal hantaran ni.
 
p/s Kalau nak kahwin, si lelaki kenalah berusaha gigih bekerja, sebab bukan senang nak dapat anak orang yang berkelulusan ijazah.. hahahhahahhaha......kidding^^ 

8 ulasan:

Marou Apple Hijau berkata...

Kadang2 kena adil 2 belab pihak jugak. Nasib lelaki kena kerja kuat nak kawin. Hehe

Khir Khalid berkata...

Hehee.. kos sara hidup pun dah meningkat.. jadi lelaki kenalah berusaha lebih sikit.. Hantaran tu sebagai komitmen kan.. :)

Wan Maruzen Wan Husain berkata...

Hantaran tak wajib pon kan...mas kawin tu yg penting...

Mar Mansor berkata...

ikut kemampuan pihak lelaki..& org lelaki jgn pulak jdkan ini sebagai alasan..he3

n O e s u h a i m i berkata...

itu salah satu sebab jer...tapi banyak sebab2 lain lagi...ini bukan isu baru...dah lama...kenapa dulu pun ramai x kawin...

tapi kan...ini salah satu cara nak tengok lelaki boleh berusaha ke tak...hehe..tapi masih ada keluarga yang letak hantaran ikut kemampuan pihak lelaki...

Cik Itah@RRP berkata...

tak salah kalau nak minta hantaran mahal tapi jangan la mahal sangat bh kunun mencecah 50k..naya tu hahahha :D

ros_reeza berkata...

wah, siap ada pesanan penaja kat bawah tu ek.. hihi

International Directory Blogspot berkata...

Hello I'am Chris From France!!
This is not a "spam"
Assalamualaikum
You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
Blog Url
Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
Happy Blogging
****************
You can forward this invitation to your friends

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua catatan di atas daripada Hunyeda